مصاحبه آرشیو خبر ها
شیرشاه : هنوز هم از باخت یوونتوس ناراحت می شوم.

شیرشاه : هنوز هم از باخت یوونتوس ناراحت می شوم.

 

فرناندو یورنته مهاجم سابق بیانکونری که تابستان امسال تورین را به مقصد سویا ترک کرد ، در مصاحبه با گاتزتا دلو اسپورت گفت : می دانستم که یوونتوس در این شرایط قرار خواهد گرفت. یورنته در این مصاحبه اذعان کرد که کشمکش حال حاضر یوونتوس به خاطر تغییرات زیاد شکل گرفته در تیم است.

 

دو تیم یوونتوس و سویا در حالی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به مصاف هم خواهند رفت که یورنته بازی در برابر تیم سابقش را به خاطر مصدومیت از دست خواهد داد.

 

یوونتوس فصل را به شکل بدی آغاز کرده و از 6 بازی فقط 5 امتیاز به دست آورده و اکنون در رده 15 ام جدول قرار دارد. یورنته عقیده دارد که با وجود پیش بینی وضعیت حال حاضر یوونتوس ، هضم این موضوع همچنان هم برای او آسان نیست.

" من دو فصل به یاد ماندنی را در یووه سپری کردم و این تیم همیشه در قلب من خواهد بود. من یوونتوس و تورین را خانه دوم خودم به حساب می آورم و دیدن شکست تیم برای من دردناک است ، گویی که هنوز هم آنجا بازی می کنم !

 

چه بر سر یوونتوس آمده است ؟

راستش را بخواهید وقتی هنوز از یوونتوس جدا نشده بودم و تغییرات تیم در تابستان را دیدم ، می دانستم که فصل سختی را پیش رو خواهیم داشت. جدا شدن بازیکنان بزرگ و مهمی مثل توز ، پیرلو و ویدال مساله کوچکی نیست. بازیکنانی که می توانند نتیجه بازی را تعیین کنند. وقتی تغییرات به سرعت اتفاق می افتند ، برای بازسازی هارمونی و استایل بازی تیمی زمان نیاز است. در حال حاضر بازیکنان جدیدی در تیم حضور دارند که هر کدام طریقه خاص بازی کردن خود را دارند و بازگشت به روند پیروزی ها کار ساده ای نخواهد بود.

 

چرا از تیم جدا شدی ؟

" با توجه به بازیکنان جدیدی که به تیم اضافه شدند ، می دانستم که فرصت کمی به من خواهد رسید. می دانستم که مجموعه یوونتوس از رفتن من ناراحت نمی شود و وقتی صحبت شانس بازی با لباس سویا در لیگ قهرمانان مطرح شد ، می توانم بگویم که همه چی به خوبی کنار هم قرار گرفت و پایان خوشی را رقم زد. همه ما راضی بودیم با این حال ترک یوونتوس هنوز هم ناراحت کننده بود.

 

بیشتر از همه دلت برای چه چیز ایتالیا تنگ شده ؟

" برای خیلی چیزها . هم تیمی هایم ، دوستان غیر فوتبالی که اینجا پیدا کرده بودم ، بعضی غذاهای خاص و آرامشی که در شهر تورین حکمفرماست. من در دل این شهر زندگی کردم و تجربه فوق العاده ای بود.

 

چرا در زمان مربیگری آلگری نسبت به دوران کنته ، فرصت کمتری برای بازی به تو داده می شد ؟

" روش بازی ما عوض شده بود و این برای من خوب نبود. من در موقعیتی بازی می کردم که نمی توانستم تا حدی که انتظار داشتم گلزنی کنم. در زمان کنته ، ما بر روی بازی از جناحین تکیه داشتیم و این برای من فرصت های مناسبی را فراهم می کرد. در آن فصل ، بعد از یک دوران سخت از اتلتیکو به یوونتوس آمده بودم و در ابتدا کمی دچار کشمکش شده بودم ، اما کم کم جایگاهم را پیدا کردم.

با آلگری ، تاکتیک تیم به سمت پاس های عمقی و بازی از میانه زمین پیش رفت که باعث می شد من در موقعیت پشت به دروازه قرار بگیرم. به این موضوع ، روش تیم های ایتالیایی در دفاع را هم اضافه کنید که کار را برای من سخت تر می کرد. گل های کمتری به ثمر رساندم ، اگرچه در بازی هایی مثل بازی با المپیاکوس عملکرد خوبی از خودم به نمایش گذاشتم. علاوه بر آن ، رقابت در یوونتوس برای پیدا کردن فرصت بازی بسیار نزدیک و شدید است.

 

فکر می کنی دوستت موراتا جایگاه تو را در تیم گرفت ؟

" مطمئنا من به او برای جا افتادن در تیم کمک زیادی کردم. آلوارو بازیکن خوبی است و پتانسیل بالایی دارد. چنانکه این موضوع را در نیم فصل دوم به خوبی نشان داد. او آینده روشنی پیش رو دارد. باید به رشدش ادامه دهد و سعی کند به یکی از ارکان اصلی تیم تبدیل شود. یوونتوس تیم بزرگی است و برای کسی صبر نمی کند.

با او صحبت کرده ای ؟

" البته. او از من خواست به تورین برگردم و گفت که مطمئن است من گلهای بیشتری خواهم زد. در عوض من حتی به آنجا سفر هم نخواهم کرد. ( برای بازی لیگ قهرمانان در برابر یوونتوس)

 

سویا و یوونتوس تنها 5 امتیاز از شش بازی اول در لیگ . چه نظری داری ؟

" اهداف دو تیم متفاوت است. ما نمی خواهیم قهرمان لالیگا شویم ولی می خواهیم سهمیه لیگ قهرمانان را به دست بیاوریم. اما این موضوع برای یووه به خاطر نگاه به کسب اسکودتو کمی پیچیده تر می شود. به هر حال شرایط دو تیم در مجموع شباهت زیادی دارد چون ما هم در اینجا تغییرات فراوانی داشته ایم و مصدومان زیادی هم داده ایم و اعتماد به نفسمان کم شده است.

دیدن رقبای یوونتوس مثل اینتر ، فیورنتینا و تورینو در جایگاه های نزدیک به صدر جدول کمی عجیب است. به هر حال من عقیده دارم که در اواخر فصل یوونتوس نیز در بالای جدول خواهد جنگید.

 

جدال بین یونتوس و سویا در ایتالیا چطور خواهد بود ؟

" بازی سختی خواهد بود. یووه با قدرت هرچه تمام تر سعی در تسلط بر بازی خواهد داشت. نگران این موضوع هستم که ما قربانی شرایط اخیر یوونتوس در سری آ شویم.

 

از سویا چه انتظاری داری ؟

" ما لیگ قهرمانان را به خوبی شروع کردم و به دنبال این هستیم که جایگاه خوبی در اروپا به دست بیاوریم و این هدفی است که با ارائه بازی قابل قبول در چنین استادیوم هایی به دست می آید.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
زینب عابدی راد
زینب عابدی راد«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: